Alfa Romeo 4C : Πρότυπο τεχνολογίας και σχεδιασμού
Alfa Romeo 4C : Πρότυπο τεχνολογίας και σχεδιασμού
Οι υπεύθυνοι για την εξέλιξη της Alfa Romeo 4C συνδύασαν τις τεχνολογικές και κατασκευαστικές ικανότητες από δύο μάρκες, την Alfa Romeo και τη Maserati, και χάρη στις εσωτερικές συνέργειες του γκρουπ Fiat - Chrysler, έγινε δυνατό να ενσωματωθούν οι ρόλοι της Alfa Romeo στη σχεδίαση και της Maserati στην κατασκευή.
Η Alfa Romeo 4C γεννήθηκε από ένα κομμάτι λευκό χαρτί και μια ιδέα ή μάλλον, το λευκό χαρτί ήταν προαπαιτούμενο για τη σύλληψη, εξέλιξη και παραγωγή μιας νέας αντίληψης στο χώρο των σπορ αυτοκινήτων, του «προσιτού υπεραυτοκινήτου». Η 4C σχεδιάστηκε όχι μόνο για να γίνει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο σε περιεχόμενο και επιδόσεις, αλλά και για να γίνει ένα εφικτό όνειρο για τους οπαδούς της Alfa Romeo σε όλο τον κόσμο.
Κατά συνέπεια, ήταν αναγκαίο να υπάρξει εξέλιξή της με όρους μειωμένης μεν παραγωγής, αλλά σε επίπεδα μερικών χιλιάδων αυτοκινήτων το χρόνο, υψηλότερα δηλαδή από αυτά της πρακτικά χειροποίητης παραγωγής που χαρακτηρίζει αυτήν την κατηγορία. Για να επιτευχθεί ένας εξαιρετικός λόγος βάρους/ισχύος, οι σχεδιαστές της Alfa Romeo μπορούσαν να εστιάσουν στην ιπποδύναμη, αλλά αυτό θα αύξανε το κόστος αγοράς και χρήσης και το αυτοκίνητο θα γινόταν πολύ λιγότερο προσιτό. Έτσι μείωσαν το βάρος του αυτοκινήτου, με υλικά που συνδυάζουν το χαμηλό βάρος με τη μεγάλη αντοχή, δημιουργώντας μερικές φορές ακόμα και παραγωγικές διαδικασίες όπου η υψηλή τεχνολογία συνδυάζεται με τη δεξιοτεχνία του παραγωγικού προσωπικού. Με αυτόν τον τρόπο πέτυχαν ένα βάρος άδειου αυτοκινήτου μόλις 895 κιλά, που κάνει την 4C ένα από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο, με έναν εξαιρετικό λόγο βάρους/ισχύος μικρότερο από 4 κιλά/ίππο.
Το μυστικό του μικρού βάρους και της εξαιρετικής δυναμικής συμπεριφοράς της Alfa Romeo 4C οφείλεται κατ' αρχάς στη χρησιμοποίηση ανθρακονημάτων κατά 10%, που αντιπροσωπεύει το 25% του συνολικού όγκου της 4C. Πρόκειται για το υλικό που προσφέρει αυτήν τη στιγμή τον καλύτερο συνδυασμό βάρους-αντοχής. Γι' αυτό επιλέχθηκε για τη δομή του «μονοκόκ» που αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του σασί, το οποίο φέρει και τα μεγαλύτερα φορτία. Η κατασκευή του από ανθρακονήματα είχε ως συνέπεια να ζυγίζει μόλις 65 κιλά. Η σχεδίασή του έγινε από μία εξειδικευμένη ομάδα της Alfa Romeo και η κατασκευή του γίνεται με μεθόδους που χρησιμοποιούν τεχνολογίες αιχμής. Η χρησιμοποίηση υλικών με μεγάλη στρεπτική ακαμψία και μειωμένο ειδικό βάρος είναι κοινό στοιχείο σε όλα τα «δομικά» στοιχεία της 4C.
Η Alfa Romeo 4C είναι εμπνευσμένη από την εκατόχρονη παράδοση της Alfa Romeo και προβάλλει στο μέλλον τις αυθεντικές αξίες της μάρκας: ιταλικό στιλ, επιδόσεις και κορυφαία τεχνολογία, προσφέροντας τη μέγιστη οδηγική ικανοποίηση με πλήρη ασφάλεια. Οι συμπαγείς διαστάσεις του (μήκος μόλις 4 μέτρα και μεταξόνιο 2,4 μέτρων) τονίζουν το μικρό μέγεθος και ενισχύουν την ευελιξία του μοντέλου, που «φωνάζει» ότι πρόκειται για μία Alfa. Ο σπορ χαρακτήρας του δημιουργεί μία μοναδική οδική αίσθηση.
Στην Ευρώπη η πρώτη Alfa 4C προγραμματίζεται να παραδοθεί στον αγοραστή της κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, ενώ η έκδοση που προορίζεται για τις ΗΠΑ, σηματοδοτώντας την επιστροφή της Alfa Romeo στην αμερικανική αγορά, θα λανσαριστεί στο Λος Άντζελες το Νοέμβριο, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το τέλος του 2013.
Η συνολική ετήσια παραγωγή της 4C περιορίζεται στα 3.500 αυτοκίνητα, που θα πωλούνται σε όλες τι μεγάλες αγορές του κόσμου. Αυτό το αυτοκίνητο αποτελεί το σημείο εκκίνησης του παγκόσμιου προγράμματος ανάπτυξης της Alfa Romeo, η οποία εμφανίζεται πλέον ως ένα παγκόσμιος κατασκευαστής, που δραστηριοποιείται στην καρδιά της "premium" κατηγορίας.
Η Alfa Romeo 4C γεννήθηκε από ένα κομμάτι λευκό χαρτί και μια ιδέα ή μάλλον, το λευκό χαρτί ήταν προαπαιτούμενο για τη σύλληψη, εξέλιξη και παραγωγή μιας νέας αντίληψης στο χώρο των σπορ αυτοκινήτων, του «προσιτού υπεραυτοκινήτου». Η 4C σχεδιάστηκε όχι μόνο για να γίνει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο σε περιεχόμενο και επιδόσεις, αλλά και για να γίνει ένα εφικτό όνειρο για τους οπαδούς της Alfa Romeo σε όλο τον κόσμο.
Κατά συνέπεια, ήταν αναγκαίο να υπάρξει εξέλιξή της με όρους μειωμένης μεν παραγωγής, αλλά σε επίπεδα μερικών χιλιάδων αυτοκινήτων το χρόνο, υψηλότερα δηλαδή από αυτά της πρακτικά χειροποίητης παραγωγής που χαρακτηρίζει αυτήν την κατηγορία. Για να επιτευχθεί ένας εξαιρετικός λόγος βάρους/ισχύος, οι σχεδιαστές της Alfa Romeo μπορούσαν να εστιάσουν στην ιπποδύναμη, αλλά αυτό θα αύξανε το κόστος αγοράς και χρήσης και το αυτοκίνητο θα γινόταν πολύ λιγότερο προσιτό. Έτσι μείωσαν το βάρος του αυτοκινήτου, με υλικά που συνδυάζουν το χαμηλό βάρος με τη μεγάλη αντοχή, δημιουργώντας μερικές φορές ακόμα και παραγωγικές διαδικασίες όπου η υψηλή τεχνολογία συνδυάζεται με τη δεξιοτεχνία του παραγωγικού προσωπικού. Με αυτόν τον τρόπο πέτυχαν ένα βάρος άδειου αυτοκινήτου μόλις 895 κιλά, που κάνει την 4C ένα από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο, με έναν εξαιρετικό λόγο βάρους/ισχύος μικρότερο από 4 κιλά/ίππο.
Το μυστικό του μικρού βάρους και της εξαιρετικής δυναμικής συμπεριφοράς της Alfa Romeo 4C οφείλεται κατ' αρχάς στη χρησιμοποίηση ανθρακονημάτων κατά 10%, που αντιπροσωπεύει το 25% του συνολικού όγκου της 4C. Πρόκειται για το υλικό που προσφέρει αυτήν τη στιγμή τον καλύτερο συνδυασμό βάρους-αντοχής. Γι' αυτό επιλέχθηκε για τη δομή του «μονοκόκ» που αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του σασί, το οποίο φέρει και τα μεγαλύτερα φορτία. Η κατασκευή του από ανθρακονήματα είχε ως συνέπεια να ζυγίζει μόλις 65 κιλά. Η σχεδίασή του έγινε από μία εξειδικευμένη ομάδα της Alfa Romeo και η κατασκευή του γίνεται με μεθόδους που χρησιμοποιούν τεχνολογίες αιχμής. Η χρησιμοποίηση υλικών με μεγάλη στρεπτική ακαμψία και μειωμένο ειδικό βάρος είναι κοινό στοιχείο σε όλα τα «δομικά» στοιχεία της 4C.
Η Alfa Romeo 4C είναι εμπνευσμένη από την εκατόχρονη παράδοση της Alfa Romeo και προβάλλει στο μέλλον τις αυθεντικές αξίες της μάρκας: ιταλικό στιλ, επιδόσεις και κορυφαία τεχνολογία, προσφέροντας τη μέγιστη οδηγική ικανοποίηση με πλήρη ασφάλεια. Οι συμπαγείς διαστάσεις του (μήκος μόλις 4 μέτρα και μεταξόνιο 2,4 μέτρων) τονίζουν το μικρό μέγεθος και ενισχύουν την ευελιξία του μοντέλου, που «φωνάζει» ότι πρόκειται για μία Alfa. Ο σπορ χαρακτήρας του δημιουργεί μία μοναδική οδική αίσθηση.
Στην Ευρώπη η πρώτη Alfa 4C προγραμματίζεται να παραδοθεί στον αγοραστή της κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, ενώ η έκδοση που προορίζεται για τις ΗΠΑ, σηματοδοτώντας την επιστροφή της Alfa Romeo στην αμερικανική αγορά, θα λανσαριστεί στο Λος Άντζελες το Νοέμβριο, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το τέλος του 2013.
Η συνολική ετήσια παραγωγή της 4C περιορίζεται στα 3.500 αυτοκίνητα, που θα πωλούνται σε όλες τι μεγάλες αγορές του κόσμου. Αυτό το αυτοκίνητο αποτελεί το σημείο εκκίνησης του παγκόσμιου προγράμματος ανάπτυξης της Alfa Romeo, η οποία εμφανίζεται πλέον ως ένα παγκόσμιος κατασκευαστής, που δραστηριοποιείται στην καρδιά της "premium" κατηγορίας.
-
- Current rating: 0
- Total votes: 0
- View QR Code
- Save as PDF
- 1961 Shows